A vécépapír története

 

1391:

„A király öröme” – WC papírt a Kínai Császár rendelt először ágynemű nagyságú 2×3 láb méretben (1 láb = 30,48 cm).

1596:

„Royal Flush” (Királyi Áradat) – Az első öblítéses WC-t Sir John Harington, I. Erzsébet királynő keresztfia találta fel (ezt az érdemet azonban gyakran tulajdonítják egy Thomas Crapper nevű brit vízvezeték szerelőnek).

1857:

„Minden lap az én nevemet viselje!” – Joseph C. Gayetty New York-i vállalkozó gyártotta az első csomag elő-nedvesített fürdőszobai kendőt „gyógyászati papír” néven, 500-as kiszerelésben 50 centért. Gayetty rendkívül büszke volt arra az újítására, hogy az ő neve volt először minden egyes lapra nyomtatva.

1861-1904:

„Thomas Crapper újításai” – A brit vízvezeték szerelő: Thomas Crapper egy számos csatorna hálózattal összefüggésben lévő szabadalommal forradalmasította az illemhelyeket.

1872:

„Kimberly csatlakozik Clark-hoz” – Charles Benjamin Clark – egy 28 éves polgárháborús veterán – és John A. Kimberly összefogtak és megépítették Wisconsinban első papírüzemüket.

1890:

„És a tekercs gurul tovább” – A Scott Paper nevű vállalat újítása a tekercses WC-papír. A papírgyárat azonban zavarta, hogy egy ilyen „illetlen” dologgal kapcsolatba hozhatják nevüket, így nem járultak hozzá annak termékre nyomtatásához. Ezért hordozza a WC-papír a közvetítők nevét, melynek következményeképpen a századfordulón a New York-i Waldorf Hotel vált a WC papír üzletág piacvezetőjévé.

1916:

„A gázmaszktól az egészségügyi betétig” – Az I. világháború idején a Kimberly-Clark egy forradalmian új termék bevezetésébe kezdett. Ez a termék a Cellucotton, – amely egy speciális vattabéléses papír – alkalmas volt szűrőnek a gázmaszkokban illetve a kötésekben. A nővérek pedig egészségügyi tamponként kezdték használni. A „Cellucotton” neve „Cellu-Naps”-re majd később „Kotex”-re változott.

1920:

„A papír zsebkendő” – A Kimberley-Clark bevezette a Kleenex papír zsebkendőt. Kilenc évvel később ezt a terméket már a szabadalmaztatott „Pop-Up” adagoló dobozban hozták forgalomba.

1925:

„Nagyszerű Scott!” – 1925-re a Scott elismerten a világ legnagyobb WC-papír gyártó vállalata lett, amelyet a Kimberly-Clark 1995-ben megvásárolt.

1928:

„Charmingtól Charminig” – A Hoberg papírgyár bemutatja Charmin nevű termékét. A logó, egy női fej drágakőből, amely az aktuális női divatot képviselte. A női alkalmazottak a csomagolást „charming”-nek azaz bájosnak találták ebből született a termék márkaneve.

1932:

„A világválság legyőzése” – A világválság okozta keresletcsökkenést a Charmin a 4 tekercses kiszerelés bevezetésével próbálta enyhíteni.

1942:

„Egy finom világ” – A St. Andrew’s papírüzem Angliában bevezeti a 2 rétegű WC-papírt.

1944:

„Hazafias cselekedet”- Az Egyesült Államokkal szembeni elkötelezettségét bizonyítandó a Kimberly-Clark megalapította az „E” díjat, amelyet a II. világháborúban szolgáló katonák ellátásában résztvevő, kiemelkedő kereskedelmi szolgáltatást nyújtó cégeknek ítéltek oda.

1964:

„Mr. Whipple piachódítása” – Mr. Whipple figurája több mint 20 éve tűnt fel a televízióban, rádióban, és a nyomtatott sajtóban. A valódi George Whipple annak a Benton & Bowles reklámügynökségnek volt az elnöke, amely a Charmin WC-papír kampányát készítette. A Procter&Gamble jelképes 1 dollárért vásárolta meg Mr. Whiple nevét a reklámhoz, amely olyan átütő sikernek bizonyult, hogy még az ismert humorista, Dick Wilson is kifigurázta. Ennek a népszerűségnek köszönhetően lett a Charmin Amerika vezető WC-papír márkája, és nőtt Wilson fizetése évi 300.000 dollárra (később a Procter&Gamble életjáradékot ajánlott neki).

1973:

„A Johnny Carson keltette pánik” – Johnny Carson ártatlan viccelődése miszerint WC-papír hiány alakulhat ki az Államokban, valóságos pánikot indított el. Az emberek megrohamozták az üzleteket és felvásárolták a meglévő készleteket. Carson másnap elnézést kért az okozott kellemetlenségekért és visszaadta mandátumát.

1991:

„Álcázás” – Az amerikai hadsereg WC-papírt használt harckocsijainak álcázására Szaúd-Arábiában az Öböl Háború ideje alatt.

1995:

„A nagy WC-papír csíny” – Egy philadelphiai kisváros tisztviselői 34.000 dollár értékben WC-papírt loptak el az Eagles baseball csapat stadionjából. A megbízó: Ricardo Jefferson lebukott. A város szóvivője Tony Radwanski így kommentálta az esetet: „Valójában nem tudjuk mióta folytak a lopások, mi csak egy 10 hónapos periódust vizsgáltunk 1994 októbere és 1995 augusztusa között. De emberek! Legalább a stadionunk tiszta!”

1995:

„Fúzió” – A Kimberly-Clark és a Scott Paper egyesült. Egy évvel később a bevétel több mint 1,34 billió dollár lett, úgy, hogy ez az összeg nem tartalmazza a Cottonelle, a második legnépszerűbb WC-papír eladási adatait.

1999:

„Papír nélküli WC” – Japán kutatók feltalálták a WC-papír nélküli WC-t. A berendezés mossa, öblíti és egy fűtő elem segítségével szárazra fújja a felhasználó hátsó fertályát.

2000:

„Fürdőszobai Szokások” – A Kimberly-Clark marketing felmérése szerint a nők több WC-papírt használnak, mint a férfiak. 

Shopping Cart
Scroll to Top